Skip to content
17 August 2012 / alcion7

22.Suflet ud .

Suflu după

suflu, pas după pas,

Căutătorule de

drum, nu există drum.

Drumul se face

…mergând.

Mergând se

creează drumul.

Şi dacă te uiţi

în urmă

Tot ce vei vedea

sunt urmele

Paşilor tăi pe care într-o zi

Picioarele tale

le vor parcurge din nou.

Căutătorule de

Drum, nu există drum.

Drumul se face

mergând. (Antonio Machado) 

Stau și aștept… absurd. Și nu știu cum de am ajuns din nou aici.
 Tu! Da da, tu de acolo! De ce te găsesc, doar atunci când renunț să te mai caut? E absurd să te caut și să nu te găsesc. E absurd să te găsesc și să te pierd. Și să te caut din nou.
 Am sufletul ud și nu e vina ploii. Cât aș vrea să țip, să urlu. Să-i chem pe toți să mă vadă… Să mă aplec și să sărut pământul-de 3 ori. Să-l sărut și să plâng. Vreau să țip, să audă pământul și cerul. Să audă că am greșit, să audă că îmi pare rău… că vreau să mă schimb. Să audă că nu am știut să le spun lor cât de tare pot… cât de mult îi iubesc.
Să audă că mă doare inima !
 Dar eu vreau să plâng, încerc să strig… Și în schimb zâmbesc. Mă opresc- întocmai ca eroul lui Dostoievski, Raskolnikov, din ”Crimă și pedeapsă” – mă opresc și tac.

Oameni, oameni , frații mei ,
Disperații , fericiții ,
V-ați spălat de superstiții ,
De demoni și dumnezei .

Însă-i nu-i destul folos
Dacă peste tot ce este
V-ați spălat și de poveste ,
L-ați pierdut pe Făt-Frumos .

Vin la voi acum plângând ,
Gura-mi sângera ca rana ,
Unde este Consânzeana ,
În ce bolți , pe ce pământ ?

Mă ridic plângând de jos ,
Ca la un pierdut examen ,
Unde vă e basmul , oameni .
Ce-ați făcut cu Făt-Frumos ?

Făt-Frumos n-a existat ,
N-a stat nimănui în cale ,
Era numai visul moale
Al vreunui trist băiat .

Mai visați de vreți să fiți
Fericiți cu capu-n pernă ,
Feriți epoca modernă
De rigizi și scofâlciti .

Din prea mult entuziasm
Să nu spargeți Voronețul ,
Dați-i voi mai mare prețul ,
Oameni , mai râvniți la basm .

Voi, care aveți copii ,
Nu-i lăsați sub gând satanic ,
Să respire sterp , mecanic ,
Ca și când nu ar fi .

Doborâți himera jos ,
Oameni , reveniți în lume ,
Pe umana noastră culme
Regăsiți pe Făt-Frumos .

Făt-Frumos și toți ai lui ,
Fiincă unde nu-i poveste
Lume nu-i și om nu este
Și , de fapt, nimica nu-i .

El venea la noi pe jos
Și ni l-au răpit pirații ,
Vameși vigilenți , redați-i
Actele lui Făt-Frumos .

Dați-i viața înapoi ,
Ochii mari , mișcarea buzii ,
Făt-Frumosul din iluzii
 Și frumos numai prin voi.  ( Adrian Păunescu )

Iar greșeala mea, cea mai mare… e că m-am chinuit atât să îmi dau seama cum să-i îndrept pe alții… când de fapt ar fi trebuit să încep… prin a mă schimba pe mine.

Lasă un răspuns

